torsdag 2 mars 2017

Summering av dagens aktiviteter

Förutom att promenera fram och tillbaka från jobbet, körde jag mitt hemsnickrade trx pass (nr 1) idag.  Jag bad min man att filma mig (ligger ute på Instagram) när jag gjorde enbensutfall. Eftersom jag har så mycket mer träningsvärk i högra skinkan, ville jag se om jag verkade göra rätt med vänster ben. Det verkar jag göra så jag får dra slutsatsen att jag är starkare i vänster sida.
Efter mitt 15 minuter intensiva pass packade jag väskan med badkläder. Eller det trodde jag i alla fall. Väl framme i badhuset kunde jag konstatera att jag bara hade fått med mig bikiniöverdelen. Typiskt mig! Som tur var, hade jag med mig ett par svarta trosor som nu fick tjäna som bikinitrosor. Lite konstigt kändes det att simma i trosor. Tyget blir sladdrigare och i ryggsimmet hasade de ner lite. Men det gick bra och jag hade mjukisbyxor utan trosor i bilen hem. Inte hela världen heller, det kunde varit värre om jag hade haft jeans till exempel.
Jag är väldigt nöjd med veckans motion och träning. Den här veckan går jag till och från jobbet fem dagar av fem. Målet är tre av fem. Lite fascinerande är det att de där korta trx-passen kan ge så mycket träningsvärk. Nästa pass blir på lördag och sen blir det två dagars vila från dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar