tisdag 28 februari 2017

Tungt benpass med trx:n

När jag promenerade till jobbet kunde jag konstatera att träningsvärken fortfarande är tuff, men den är ojämn i rumpan. Vänster skinka har jag lite träningsvärk i och i den högra är den grym. Konstigt va!?! Jag gjorde ju lika många repetitioner per ben, när jag gjorde utfall. Kanske fuskade jag med vänsterbenet funderade jag. Fast jag vill ju inte tro det. Kanske är jag då mer vältränad i vänster skinka än i den högra? Jag började fundera på vilken fot jag brukar sätta i först, när jag kliver upp på stolar eller lastkajen jag kliver upp på varje lunch på väg till matsalen. Brukar jag inte sätta i vänsterfoten först? Även om jag är högerhänt, brukar jag ofta ta vänster hand först när jag spelar trummor till exempel. Kanske brukar jag sätta i vänsterfoten också först och då borde jag väl vara mer vältränad i vänster skinka.

Ja, sådana här djupsinniga tankar har jag när jag går till jobbet, samtidigt som jag lyssnar på en podd, ha, ha. Förra veckan när jag var ledig, lyckades jag i alla fall gå ihop i snitt 15500 steg. Det är i snitt cirka 2000 fler steg än när jag jobbar. Idag har jag fått ihop 13000 steg. Sen körde jag mitt pass nummer 2.

Oj, vad det var jobbigt! Det innehöll alldeles för mycket benträning, för min smak. Vad tänkte jag på egentligen, när jag satte ihop övningarna? Enbensböjen började jag att göra med hälen i, men det fick jag sluta med, eftersom jag fick ont i det knät jag böjde. Det kändes mycket bättre när jag lyfte det andra benet och inte hade i hälen. Jättemärkligt, men så var det. Matrix som jag förr i tiden (känns som evigheter sedan) tyckte var rena barnleken, gick så himla tungt idag. Sen var det ju de här overhead squat... De var de absolut jobbigaste för dels var jag så himla trött i benen, dels orkade jag inte hålla upp armarna på grund av att jag kände mig svag i axlarna. Herregud vad jag fick kämpa och dela upp dem fem och fem, med kort paus för att orka. Den enda övningen som gick lätt var otippat nog sidoplanka. Den gick som en dans. Tack och lov att den låg sist. Det här programmet tog 22 minuter idag. Det finns mycket att förbättra! Faktiskt brukar man märka ganska kvickt att man blir starkare och orkar mer med trx:n. Jag hoppas det blir så även under de här fyra veckorna.

När jag kör programmet sista gången den fjärde veckan, hoppas jag att jag har en helt annan känsla än jag hade idag. För idag var jag till och med lite kräknödig.

Nu ska jag belöna mig med lite importerade jordgubbar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar