måndag 27 februari 2017

Gårdagens träning

Igår testade jag nummer ett i mitt hemsnickrade trx program. Det gick lysande! Snabbt avklarat var det också. Det tog inte ens 15 minuter så var det klart. Lite snopen blev jag. Först tänkte jag att jag måste lägga till mer övningar eller repetitioner. Jag klarade att köra tre set utan uppehåll, så det vore inte fel. Men  efter lite funderingar bestämde jag mig för att köra som planerat. Det är ju bättre att börja i det lilla/lätta för att sedan bygga på.

Jag har otrolig träningsvärk i rumpan och benen idag. Jag tänker att jag kan lägga till lite rörlighetsövningar när jag kör trx. Att sitta på huk, att kunna föra ett kvastskaft bakom huvudet uppifrån och ner, att  pressa ihop händerna bakom ryggen... Ja det finns säkert hur många övningar som helst, som är bra. Kan jag kombinera det med balansövningar blir det ännu bättre. Redan nu tränar jag varje dag på att stå på ett ben medan jag smörjer in den andra foten. Det gör jag varje gång jag har duschat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar