måndag 21 november 2016

Regnig promenad

Nej, jag hade ingen lust att springa i regn ikväll. Istället tog jag på mig rejält och gick ut och gick. Min kapuschong dolde mig för världen. Det var varmt, torrt och jag spelade julmusik på Spotify. Efter en stund blev jag för varm och gick barhuvad i regnet. Kände mig ensam då ingen annan var ute och gick.

Eftersom jag tog en promenad under lunchen idag fick jag nästan ihop en mil sammanlagt. Det var ju bra!

När kvällspromenaden var avklarad körde jag lite styrketräning. En av mina favoritövningar är att stå "dubbelvikt" och sen "krypa" fram i armhävningsställning och göra en armhävning och därefter krypa tillbaka och börja om. Jag gjorde knäböj med kettlebellen också. Men jag känner aldrig att jag tar ut mig helt. Det är jag för lat för att göra när jag tränar på egen hand. Men hellre lite än inget alls, tänker jag. När min mamma var i min ålder skulle hon aldrig ens kommit på tanken att göra armhävningar eller annan styrketräning. Hon promenerade och det var nog för henne. Jag vill ge mig själv bra förutsättningar för ett behagligt liv som åldring. Förhoppningsvis är jag på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar