söndag 20 november 2016

Julförberedelser

Herregud! Nästa helg är det första advent.  Nu måste jag börja planera för julfirandet. Idag bakade jag lussekatter och kanelbullar. Sen putsade jag fönster i kök och vardagsrum och satte upp julgardinerna. De i köket är vidriga att få släta. Tyget är 100 % bomull och det ska jag aldrig köpa igen! Med hjälp av mycket ( ! ) stärkelsespray och mycket tålamod fick jag dem släta till slut. Vardagsrumsgardinerna är nya från i år (Jotex) och var lätta att få släta (tack och lov!). Jag trodde det röda tyget skulle vara lite sladdrigt, men det var det verkligen inte.

Nu är jag lite trött i benen och det är inte konstigt när jag har pysslat under sex timmar med kort paus för att äta min matlåda. Så nu är det gott att vila benen och dricka kaffe och äta kanelbullar.

Till veckan ska jag sätta olika kakdegar och frysa ner. Nästa helg kan jag baka ut dem. På lördag eftermiddag ska Katta och jag handla julklappar.

Träningen kommer inte i första hand eller ens i andra just nu. Vardagsmotion känns viktigare att få till och idag har jag fått en hel del. Jag får vara nöjd med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar