onsdag 16 november 2016

Lapar dagsljus en ledig dag

Ja, jag bestämde mig för att vara ledig idag och bara vara. Det var superhalt ute idag. Så min man var tacksam över att jag var hemma, så han kunde ta bilen och slippa cykla när det var halt som såpa på gatorna. Jag gick upp halv sex, driven av hunger (förstås). När klockan närmade sig 10 kom solen plötsligt fram och jag gick ut med kameran i hösta hugg.

Bakom vårt hus är det ett naturskyddsområde som består av skog. Den är helt underbar att gå i, så jag startade min promenad där och gick sedan vidare. Som vanligt sökte jag mig till vattendrag och lugn miljö (utan bilister).

Det är bra att ha bilder från soliga dagar. När det har varit många mörka dagar, kan jag gå tillbaka och titta på mina soliga höstbilder och få lite energi från dem.

Det här är stigen bakom vårt hus. Den är fantastiskt vacker, tycker jag.

Lite här och var finns det bänkar utplacerade, ifall man vill vila, äta matsäck eller bara sitta och tänka.


Solen sken och mellan trädstammarna kan man skymta sjön Möckeln


En utkiksplats och en gammal slalombacke (mycket kort)


Vattendroppar sken i solen som diamanter och så droppade de på mig i huvudet...


Det gäller att ta till vara på varje sekund av solljuset

Ett av vattendragen jag passerade på promenaden

Här hade det blivit molnigt igen, tråkigt nog


Längst bort på vägen, kan man ana en svartklädd gestalt. Det är min före detta arbetskamrat Barbro som också var ute på en promenad. Kul att träffa henne!
Man skulle kunna tro att det regnade, men det är bara frosten från träd och buske som smälter och droppar ner i vattnet.


Här har de så gott som tömt kanalen, för att renovera en bro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar