tisdag 15 november 2016

Förkyld och trött

I morse blev jag nästan chockad när jag tittade mig själv i spegeln. Förutom värsta påsarna under ögonen hade jag röda fläckar lite här och var i ansiktet. Inte nog med att jag är hängig, det måste synas också. Nu är det tur att jag har en täckande kräm från L'Oréal hemma. Den fanns med som ett varuprov i en tidning jag köpte. Nyfiken som jag är, testade jag den och tyckte den var bra. Det enda negativa med den är, att nyansen är så ljus. Men med lite rouge och maskara ser jag rätt normal ut. Krämen täcker röda områden bra i alla fall.

Så jag drog till jobbet och lurade alla (även mig själv) att jag var pigg. Jag satt i olika möten från 13-18 idag. Det borde vara förbjudet med så många och långa möten! När sista mötet närmade sig slutet, mådde jag illa av yrsel och trötthet. Sedan jag passerat 50, har jag allt svårare att orka jobba övertid. Jag har inte nog med energi helt enkelt. Det borde vara en lag som säger att när du har passerat 50 kan du välja att arbeta 6-timmars dagar!

I morgon är det dags för en ny mastodont lång dag. Hoppas mina påsar och fläckar i ansiktet är borta då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar