torsdag 17 november 2016

Kursdag

Idag var jag på kompetensutveckling i Örebro. Det var lyxigt att kunna åka kommunalt till kursen. Jag avskyr att köra bil när det är mörkt. Att kura ihop sig på bussen och slumra på hemvägen kändes väldigt välgörande. Jag gick till och från busstationen och bara där fick jag ihop 8000 steg.

Dagen var riktigt bra och vi kände oss peppade och styrkta i att vi är på rätt väg.

När jag kom hem åt jag hemmagjord pizza och packade badkläder och gick till badhuset. Katta och jag simmade i 30 minuter. Jag flåsar, får kallsupar och det trots att jag simmar som en svan med sträckt hals. Efter fem minuter har jag smärtor i nacken av ansträngning och ser framför mig hur jag kommer utveckla nackmuskler som den värsta brottaren. Jag skulle vilja kunna doppa ansiktet varannat simtag men det har jag aldrig våga prova. Så jag fortsätter med svanstilen.

Sen gick jag (Katta körde bil) till McDonalds och drack kaffe och åt äppelpaj. Om sju veckor ligger vi vid en pool och solar. Jag vill gärna vara i bättre form tills dess. Så nu ska jag bli bättre på vardagsmotion igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar