torsdag 14 februari 2019

Vilodag

Hela dagen har jag haft som stickningar i magen och jag har oroat mig för att jag skulle börja kräkas. Men så blev det inte. Ibland är det själva oron som är värst, tror jag. Jag har ätit som vanligt hela dagen och vilat. Just vila, är inte riktigt min grej. Vanligtvis är jag så fylld av energi att jag har svårt att sitta still. Men ikväll har jag varit relativt lugn.

Alla hjärtans dag idag och många människor passar på att äta gott och mysa lite extra. Min man halkade i morse på väg till jobbet och ramlade så olyckligt att han skadade ryggen rejält. Jag som hade bilen, hämtade honom efter arbetsdagens slut. Direkt han kom hem, tog han värktabletter och la sig. Ingen vidare alla hjärtans dag för honom direkt. Jag köpte tulpaner, choklad och glass till honom. Lite tröst i eländet, tänkte jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar