fredag 15 februari 2019

Crossfit på en fredag

Idag provade jag och Maria att träna i en crossfit box. Egentligen tycker jag att träningen är precis som skolidrottens cirkelträning, som jag avskydde. Under passet försökte jag komma på vad som gjorde att jag frivilligt går på ett sånt pass. Jag kom inte fram till något mer än att det känns skönt efteråt, att ha överlevt det.

Först var det 5 minuters uppvärmning med Mountain climb, airsquat, jumping jacks och burpees. Sen var det stationsträning: 2 minuter med burpees och marklyft med kettlebell. Dvs man gjorde en burpee, reste sig och lyfte kettlebellen, en burpee osv. Sen var det tåhävningar med viktplatta i famnen under en minut, därefter kom den vidriga "åttan", då man sitter på huk i 2 minuter samtidigt som man för en kettlebell runt benen i en åtta, sen tåhävningar igen i en minut och därefter roddmaskin i 2 minuter. Sen vila 2 minuter och sen börjar man om från början. Fyra varv körde vi. Som avslutning satt vi i ring och skickade två viktplattor mellan oss i fyra minuter. Den övningen tog fint på magmusklerna.

Ett vidrigt pass som gjorde både mig och Maria illamående av ansträngning. Men vi kan tänka oss att utsätta oss för det igen. Det känns bra efteråt och jag behöver träna hjärtat också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar