måndag 18 februari 2019

Morgonträning en måndag

Semester innebär att jag kan träna mer och på andra tider än vanligt. Så idag blev det ett gympass redan klockan 9. Som vanligt blev jag hungrig och lite darrig efter cirka en halvtimmes träning. Morgonträning är ju egentligen inte min grej alls, vilket är märkligt med tanke på att jag är morgonpigg. Dessutom upplever jag att när det gäller jobbet, fungerar jag bäst mellan 8-12. Fast där använder jag inte musklerna precis, det är väl skillnaden.

Jag ignorerade mina hungerskänslor och tränade intensivt i drygt en timme. Direkt efter passet köpte jag en proteinbar och en kaffe. Det gjorde att jag orkade promenera hem. Jag avskyr den där darriga, svaga känslan som jag får när jag tränar tungt på morgonen. Som tur var återhämtade jag mig igen, men först efter en timmes vila och lunch.

Idag har det varit mulet här. I morgon hoppas jag på lite sol. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar