tisdag 19 februari 2019

Det som göms i snö...

Jag vaknade med snuva och dessutom var vädret ännu sämre idag. Inte särskilt humörhöjande direkt, men det är typiskt att jag blir krasslig när jag är ledig. Nåja, jag har tvättat ett par maskiner, gjort lite rörlighetsövningar för att bli än stabilare i knäböj och så promenerade jag till frisören. Det regnade strax innan jag gick, så jag tog på mig min lila regnjacka. Alla bilar stannar vid övergångsställ när jag har den på mig. Till slut skrattade jag högt åt den sista bilen som stannade för mig. Är det färgen på regnkappan som gör det, eller är det regnet som gör att bilburna känner medlidande?

Flera gånger under promenaden, höll jag på att trampa i gamla hundskitar. En hög var så stor och lös i konsistensen att den liknade en omkullvält fyra portioner chokladpudding. Den hunden kan inte må bra! Tänk att hundägare inte kan plocka upp skiten efter sina hundar!  Tänk om det kommer ett barn och cyklar omkull i rullgruset och hamnar i skiten. Fy tusan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar