lördag 26 januari 2019

Min lördag

Dagen började med frukost i ensamhet framför tv:n. Min man vaknar sällan så tidigt som jag. Igår jobbade han, men idag var han sämre i förkylningen igen. Eländiga förkylning som inte vill ge med sig!
Efter frukost bytte jag om till träningskläder och smög ut i snön. Idag var jag lat och åkte bil med Kinna till gymmet. Ibland får man faktiskt vara lite lat. När vi hade tränat vårt pass, gick vi som vanligt och fikade. Det blev ännu en kopp kaffe och en macka.

Sen köpte jag några flaskor Combucha i Hälsokostbutiken och promenerade hemåt i snöfallet. Snöflingorna var så vackra idag, så stora. När jag ser dem, tänker jag på boken Kajsa Kavat, där det finns snöflingor illustrerade. Nåväl, när jag kom hem duschade jag, fönade håret och gjorde mig till med lite smink.

Det är sällan jag sminkar mig med mer än mascara. Idag använde jag även lite rouge och läppstift. Sara gav mig läppstiftet i julklapp och det är grönt, men färgen blir lite olika beroende på vilken färg man själv har på läpparna. Så den förstärker ens egen färg, vilket gör att det ser rätt naturligt ut, tycker jag.

När jag var klar, körde jag hem till Katta och hämtade henne eftersom vi skulle åka till Kristinehamn. Jag skulle absolut inte ha något, utan tänkte att det är Katta som kommer handla. Ha, ha jag köpte två toppar.

Den här blusen var jag orolig för att den skulle vara för tight över magen, men det var ärmarna
som var på gränsen till vara för tighta. Nackdelen med att få muskulösa armar, he, he.



Mönstret på den här blusen gillade jag verkligen! Lite retro och så i de färger som passar bra till mitt hår. Förutom dessa överdelar, köpte jag lite nytt till barnbarnsrummet.

En leksak av trä. Man kan ta bort och sätt dit klossarna som är trädda över tre pinnar.


En jättefin ask kunde jag inte heller motstå att köpa.

Älskar den här luftballongen! Den kan man använda som lampa.
Luftballongen får dock endast vara prydnad hos mig, men jag la i en ljusslinga, som man kan
tända om man vill ha lite myspys.
Naturligtvis fikade även Katta och jag. Det går inte att gå på stan utan att fika! Årets första semla blev det för mig. Herregud vad de är goda!

Katta och jag valde exakt samma fika, fast hon tog te till och jag cola zero. Jag klarar inte att
dricka alltför många koppar kaffe per dag, då blir jag darrig.

När jag kom hem diskade jag upp en rejäl hög med disk. Tänk att det alltid ska samlas en massa disk för att vi är för lata att ta den direkt! Nåja, nu är den borta i alla fall och jag lagade lite kvällsmat: köttsoppa och macka med banan till efterrätt.  Ingen vidare lördagsmiddag direkt. Men det är inte synd om mig,

Egentligen tycker jag själv inte om att se matbilder. Möjligen är det för att jag själv sällan lagar mat, eller så är jag bara totalt ointresserad.


Sen har jag tvättat lite, bloggat och glott på tv. Lite skönt att slappa och ta det lugnt så här på en lördag, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar