lördag 26 januari 2019

Att följa ett program från appen Mized

Lördag och dags för träning. Kinna och jag bestämde oss för att följa ett program från appen Mized. Knäböj valde vi att satsa på och passande nog, finns det ett program som sträcker sig över sex veckor. Förhoppningsvis kommer vi bli starkare och bättre på knäböj när vi följer programmet. En gång i veckan tränar vi efter programmet.

Idag började vi med kabeldrag, som uppvärmning och därefter blev det marklyft och bänkpress. Sen startade vi programmet. Det gick så mycket bättre än förväntat. Innan passet kände jag mig seg i kroppen. Men knäböjen gick riktigt bra. I det här första passet fick vi börja lätt och gå upp till tyngre och tyngre vikter. Hela passet inklusive uppvärmning tog en timme, så vi hade bra tempo. 

Kinna reflekterade efter träningen. Hon sa att hon aldrig har tränat så målmedvetet som nu. Det verkar som att hon gillar det och jag gör det definitivt. När resultaten kommer, så är det så jäkla kul! Det behöver inte vara i huvudövningarna som ökningen sker, ibland är det i de assisterande. Nu kan jag till exempel göra fler receptioner av chins (där man tar bort en viss del av sin egen vikt) än jag någonsin gjort tidigare. Det innebär att jag är på väg att bli starkare i överkroppen, vilket jag också känt.

Här står jag och gör mig reda att böja. Jag känner mig stark och kapabel!
Kinna!
Den obligatoriska "efterträningbilden" och jag är så glad, så glad :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar