fredag 25 maj 2018

Lite bowling

Sedan mer än en månad tillbaka hade vi bokat in bowling med Ing-Marie och Reijo. Det är så himla kul att göra någon aktivitet och inte bara sitta och äta. Ing-Marie använde helt fel teknik, när hon bowlade, men lyckades få träff gång på gång. Vi häpnade över hennes skruvad klot och hon dansade av glädje. Jag använder rätt teknik, men lyckades  endast slumpmässigt lite då och då. Klotet hamnade många gånger i rännan, tills min man tipsade om att jag skulle använda ett lättare klot. Då lyckades jag bättre. Men min man vann (som vanligt).

Efter bowlingen åt vi mat. Ingis och jag delade på en gigantisk marängsviss. Magen kändes som den skulle spricka till slut. Vi promenerade långsamt hem och stannade till på två uteställen. Vi tyckte alla fyra att det kändes som om vi var utomlands i värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar