fredag 24 februari 2017

Nu kan vi bada i spabadet igen

Min man har superont i ryggen och hasar sig fram och jag stod inte ut med att spabadets tak såg helt skadeskjutet ut. Det står ju så till, att det är öppet för allmän beskådan, dessutom. Inte för att jag tror att särskilt många kikar dit, men det räcker med att jag är irriterad på hur det ser ut. Så jag beslöt mig för att skruva bort fästena och helt enkelt ta ner takstolarna. Men det ville sig ju inte alls. Skruvdragaren bara snurrade runt (och ja, jag skruvade åt rätt håll!). Irritationen steg för varje minut, så till slut hämtade jag den elektriska motorsågen. När jag startade den, var den heldöd (och ja, jag hade sladden i!). Jag ringde min man (och ja det var han som ställde de dumma frågorna, jag besvarar inom parentes) och efter mycket om och men, kom han på att det är en säkerhetsgrej framtill, som antagligen inte var rätt inställd. Mycket riktigt!

Äntligen startade motorsågen och på mindre än 10 minuter var alla takstolarna nere och bortforslade bakom huset. Nu kan vi bada i spabadet i alla fall. Dessutom slipper jag (och flera med mig) se förödelsen. Tyvärr har det blivit ett hack i locket, som jag antagligen får laga temporärt med silvertejp, men på lång sikt vet jag inte vad jag ska hitta på.

Sofie föreslog att vi ska såga ner alla stolpar och strunta i tak. Hon tycker att vi ska skaffa ett stort hängparasoll, som vi kan fälla upp när vi badar. Det kanske är en idé. Då blir det inte så mycket jobb till våren. Annars måste vi sätta dit nya takstolar och ena stolpen (den utan staket) är sönder, så den måste också bytas ut annars.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar