lördag 25 februari 2017

Ett hemsnickrat styrkeprogram för TRX

Nu har jag bestämt mig för att satsa på styrketräningen i fyra veckor framöver. Det är enklast för mig, att göra det hemma. Jag har googlat på olika övningar och satt ihop två olika program. Så här ser de ut:

Träningsprogram nummer 1
Uppvärmning med knäböj
Enbensutfall
Armhävningar
Rodd
Tricepspress
Mountain climber
Hamstring curl

Träningsprogram nummer 2
Uppvärmning med knäböj
Enbensböj
Matrix
Overhead squat
Bicep curl
Backflyes
Sidoplanka

När jag värmer upp i knäböj, tänker jag att jag gör 15. Alla andra övningar blir 10 repetitioner. I sidoplankan dippar jag höften 10 gånger per sida. Jag tänker att jag kör alla övningar i ett svep. När jag är klar, pausar jag en stund och sen kör jag två varv till. Varannan dag tänker jag träna och varannan gång program 1 och varannan gång program 2.

Nu har jag en plan för fyra veckor och känner mig peppad! Här ska det byggas styrka!

När man ändå har framme trx:n kan man passa på och testa lite konstiga övningar. De här bilderna är tagna i april förra året.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar