torsdag 24 november 2016

Lyxfrukost och simning

Sovmorgon och därefter lyxfrukost på Tant Grön, som är ett kombinerat café och blombutik i Vintrosa. De har även annat som ljusstakar, ljus, kläder och smycken. Just torsdagar serverar de lyxfrukost mellan klockan 9:00-10:30. Det är buffé så man själv kan plocka. Jag valde bland annat yoghurt med melonbitar och müsli, scones med lemoncurd  (hemmagjord och gudomligt god), äggmuffins, ägghalva , fröknäcke, saffranskaka, drömkaka,  smoothie, juice och kaffe. Allt smakade gott och det är mysig miljö där.

Efter jobbet gick jag till badhuset där Katta väntade på mig. Vi simmade i 30 minuter. Just idag var det lite folk i bassängen. Under en lång stund var det bara vi två i bassängen. Det kändes otroligt lyxigt den stunden.

Sen gick jag till Willys på darriga ben och köpte skumtomtar som jag hetsåt på hemvägen. Efter den tionde skumtomten insåg jag att jag egentligen inte är så förtjust i dem. När jag kom hem överraskade jag min man med choklad. Han hade cyklat i ett gigantiskt hål på väg till jobbet i morse. I mörkret såg han inte hålet, utan plötsligt slogs styret ur händerna och han flög över styret och landade på magen och kanade fram på magen (likt Anja Pärssons säl). Bilar stannade och trodde han hade slagit ihjäl sig. Han tappade luften och har förmodligen brutit revbenen igen. Den här gången på båda sidorna.

Chokladen till min man var en kompensation för att jag skrattade så hjärtligt, när han berättade om händelsen. Han satt ju framför mig och hade överlevt. Då får man skratta, eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar