fredag 12 februari 2016

Att ta hand om sig själv

När jag varit sjuk, hasat runt i mjukiskläder och svettats är det extra skönt att ta en varm dusch och lyxa till det lite med en ansiktsmask. Sara använder flera produkter av märket Maria Åkerberg. Jag har provat schampo och bodylotion. När jag köpte lite produkter i julklapp till Sara och Steffie,  passade jag på att beställa ansiktsmask till mig själv. Den innehåller vit lera och har sammandragande effekt  på porer och ytliga blodkärl.

Jag applicerade den väldigt tunt och hade den inte lång stund. Men det stramade  lite sådär skönt i huden. Inte blev det någon revolutionerande skillnad,  men det kändes lite lyxigt i alla fall.
Lite mer människa kände jag mig efter att ha klivit i jeans och tröja. När jag jobbar, är det skönt att komma hem och dra på mig mjukiskläder. Men när jag varit hemma några dagar, känns det skönt att ha jeans och mer "normal outfit".
Knappt att masken syns, så tunt lager är det.
Om två veckor är det dags att klippa håret igen, tack och lov. Börjar känna mig som "Plupp"
Tröjan är från House of Lola. Jag tycker den är alltför ringad. När jag har linne under, bir det en glipa mellan linnet och tröjan, så min axel syns. Det gillar jag inte. Här har jag en t-shirt under, men det är inte heller snyggt att ha under, tycker jag.
De fina sockorna har Sara stickat till mig. Jag älskar att gå runt i sockor och har det även till jobbet i träningsskorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar