måndag 28 januari 2019

Trött och seg

Tröttheten ligger som en tyngd över huvudet idag. Nattsömnen var inte så där perfekt precis, eftersom jag hade känningar i ryggen. Kanske är det därför jag är trött, eller så är jag på väg att bli förkyld. Underligt vore det om jag skulle klara mig från förkylning, när min man varit så sjuk. I fredags jobbade han och under lördagen var han jättedålig. Igår vaknade han till liv igen och idag har han jobbat och verkar vara som vanligt. Men det var verkligen inte bara en vanlig "mansförkylning", utan det var influensa. Så det kan även drabba mig förstås.

Trots tröttheten, gick jag till jobbet, men tog den snabbaste vägen både dit och hem. Nostalgiskt minns jag hör man förr plogade/skrapade vägen, så det blev ränder i vägen. Nu för tiden plogar dem, men det är ändå spårigt och man får pulsa i snön ändå, märkligt det där. Pulsandet i snön gör mig trött om fötterna på ett märkligt sätt. Att köra bil, är inget bättre det när bilen slirar i spåren. Nej, då föredrar jag att gå.

På kvällen var Marlene och jag på gymmet och idag var det överbefolkat igen. Så snart någon av stängerna blir lediga, rusar vi fram som pirayor och tar dem. Fram till dess, gör vi alla möjliga övningar, samtidigt som vi bevakar stängerna. Vi är snabba när vi kör, men vissa killar vilar i evigheter mellan seten.

Bilden är en från en annan dag i januari

Jag börjar längta efter våren. Om det vore snö, sol och vindstilla skulle jag njuta. Men kyla, blåst och snöfall som känns som 
nålar i ansiktet är ingen hit alls!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar