lördag 28 juli 2018

Hej, magsjukan igen!

Från att inte haft magjuka på flera år, har jag plötsligt fått det två gånger på en och samma vecka. I och för sig vet jag inte om det var magsjuka i måndags, utan det var nog matförgiftning, men igår var det definitivt magsjuka.Jag hann inte ens äta frukost, innan jag fick kräkas galla. Vidrigt! Hela dagen låg jag och försökte få i mig vätska. Resorben kom i retur direkt och nu kan jag inte tänka mig att någonsin dricka Resorb igen, urk! Isglass och vatten gick bra. Lite senare på eftermiddagen åt jag lakrits och lite youghurt. Men illamående höll sig envist kvar, även om jag inte behövde kräkas längre. Jag tittade på klockan och tänkte, klockan tre är jag bättre, klockan fem kan jag nog gå upp utan att hela rummet snurrar. Nej! Klockan tio på kvällen mådde jag fortfarande illa och slutade att titta på klockan. Det kändes som om jag aldrig skulle bli bra igen. Nu hade en dundrande huvudvärk tagit vid också. Jag var så ynklig och tyckte så synd om mig själv.

I morse vaknade jag utan huvudvärk, lite darrig och inget illamående. Långsamt, långsamt åt jag min vanliga frukost; kaffe och knäckebröd. Det gick trögt, men jag mår i alla fall inte illa. Men jag är oerhört darrig och känner mig svag som en kattunge. Så det blir till att ta det lugnt idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar