måndag 21 maj 2018

Pluppfrisyr....

Sen min frisör gick hem på föräldraledighet i februari, har jag inte klippt mig. Luggen klipper jag själv lite då och då. Det andra får växa. Ibland funderar jag på att göra något drastiskt som att snagga mig och nya hårfärg. Men så får jag beröm för min hårfärg och ändrar mig. Senast förra helgen när jag var i Göteborg, kom en kvinna fram till mig och berömde min hårfärg och undrade vad nyansen heter. Alla blir förvånade när jag berättar att det är hennafärg jag har köpt på hälsokost butiken. Särskilt överraskade blir de när jag berättar att färgen heter kastanjebrun. På mig ser den mest röd ut.

Snart är det sommar och semester och när jag är ledig struntar jag i hår och makeup. Att vara naturell, är semester för mig. Jag har redan slutat använda mascara och går omålad till jobbet. Skönt att slippa krångla och ta bort mascara varje kväll!

Men i augusti kommer jag se till att min pluppfrisyr blir ansad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar