torsdag 19 april 2018

Vår!

Äntligen är det så varmt ute att man kan gå i klänning utan att frysa. För säkerhets skull valde jag att ha en tunn kofta över klänningen. För en gångs skull valde jag att ha kappa på mig också, även om jag fnissade för mig själv, när jag såg mig med kappan på. Jag och kappa - inte min grej. Men idag skulle jag på aw med Malin i Örebro. Hon brukar alltid vara så fin i klänning och jag så vardaglig i jeans. Nu överraskade jag henne (läs chockade) genom att bära klänning. Klänningen har jag köpt från House of Lola. Den är i stretchmaterial och är superskön.

Vi drack öl och åt gott. Som vanligt babblade vi om jobbet mest. Det är befriande att prata med någon som förstår och som upplever liknande situationer. Vi är och arbetar båda som specialpedagoger. Det är så viktigt att ha ett utbyte. Malin är superduktig och samtidigt lättsam. Jag värdesätter hennes kunskaper och erfarenheter högt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar