onsdag 28 mars 2018

Att unna sig en egodag

Startade dagen med frukost och sen gick jag iväg strax före nio och fick djupgående ryggmassage och därefter en ansiktsbehandling. Jag har aldrig varit på djupgående massage tidigare. Först värmdes musklerna upp med "vanlig massage", sen fick alla muskler i tur och ordning en särskild omgång, genom tryckningar. Det gjorde lite ont på vänster sida vid skulderbladet typ. Konstigt nog gjorde det inget ont i nacken och efteråt kände jag mig som en ny människa. Nu måste jag bli bättre på att stretcha nacke, axlar och rygg! Jag fick tips på övningar. Ansiktsbehandlingen var underbar (bara med Maria Åkerbergs produkter) och utan smärtsamt klämmande.

När jag kom hem åt jag en tidig lunch (trots frukost med ägg och påfyllnad av banan innan jag gick hemifrån, skrek magen av hunger när jag fick ansiktsbehandling, hur hungrig kan man bli?). Sen laddade jag min klocka, bytte om och gav mig iväg på en joggingtur. Solen sken och jag fick lite vårkänslor igen. Men vad det gick trögt och långsamt. Det verkar som att jag är förkyld. Jag nyser och snorar, men katten hårar rejält nu, så jag trodde det var allergi. Men det verkar som sagt vara en vanlig förkylning.

Därför passade det bra att vila ett par timmar i solen på eftermiddagen. Solen värmde verkligen och jag lyssnade på en pod och njöt av egentiden. Egentligen borde jag jaga dammråttor (och katthår!) och påskpynta. Men jag bestämde mig för att strunta i det och vara göra det jag har lust med. Det blev en promenad med kameran. Jag såg en kille i kortbyxor (lite optimistiskt klädd, måste jag säga) som paddlade SUP. Det såg ut att vara roligt. Lite då och då drömmer jag om att äga en kanot och paddla just i den kanalen. Det är så himla fint där och lagom sträcka att paddla på.

På hemvägen mötte jag ett par grabbar som gissningsvis var i 10-års åldern. De tittade på mig och sen sa den ena "vilken fin kamera du har". Jag log och tackade och tänkte "vilka gulliga killar". Sen funderade jag på om det syns på mig att jag jobbar i skola med ungdomar. Kanske möter man blicken på barn och ungdomar på något sätt som skolpersonal, som avslöjar en? Kul är det i alla fall, att prata och jobba med barn och ungdomar.




Ser du killen som paddlar SUP?




Nu ska jag fortsätta med min egodag och läsa en pocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar