fredag 26 januari 2018

Tapas och mys med delar av familjen

Sofie, David och Stella kom på kvällsmat. Det blev tapas, alltså flera smårätter. När man vill mysa lite extra, är tapas eller tacos bra rätter, tycker jag. Medan man pratar, plockar och pysslar man lite med maten. Min man gjorde hemmagjord vitlöksmajonnäs, kycklingspett och sötpotatispommes. Som alltid hade vi flera sorters salami, rostbiff och Serrano- skinka med melon. Lite ostar, oliver och inlagda vitlöksklyftor hade vi också förstås.

Jag fick bada Stella. Vi har ingen badbalja, utan jag tog en tvättkorg och fyllde den med lite vatten. Hon älskar att bada. Den där tjejen alltså, ho  ger mängder av energi.

Vid 21-tiden skjutsade jag hem dem och sen tog jag disken. När finporslinet används, blir det till att handdiska, men det är helt ok. Just ikväll var diskandet ett gyllene tillfälle att reflektera över dagens händelser och samtidigt planera för resten av helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar