fredag 24 november 2017

Vardagsmotion och poddlyssnande

Underbart med fredag! Efter en produktiv vecka var det skönt att sluta tidigt. Tänk om jag kunde lägga ut alla papper på golvet, jag skriver under vecka. De skulle täcka en stor yta. Lite fascinerande är det med all denna dokumentation.

Sedan jag började jobba efter semestern, har jag gått till och från jobbet i snitt 4 dagar av fem. De dagar jag tvingas ta bilen, har jag motionerat på kvällen istället. Mina dagliga promenader håller mig pigg. De gör att jag återhämtar mig snabbare efter träningspass. De gör att jag tänker bättre. Så himla bra!

Allra bäst är det när jag kan promenera i dagsljus och med en intressant podd i öronen. Jag har lyssnat ett par avsnitt på podd "Omänskligt" och blir inte klok på mina egna reaktioner. Första intrycket är, att beteendevetaren förenklar mycket, förenklar och generaliserar. Det är jag inte så förtjust i. Sen lyssnar jag lite till och håller med om att hon har en del poänger i det hon säger. Hm, det är nog så att jag borde lyssna och diskutera avsnitten med någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar