lördag 15 april 2017

Påskafton

Vi har haft en superskön påskafton. Min man hade lagat rostbiff i ugn, som han sedan marinerade. Den blev supergod. Sen hade han gjort ugnsbakad skinka och potatisgratäng. Jag hade fixat köttbullar och så bjöd vi på prinskorv och ägghalvor med räkor. Jag tog tyvärr inga kort på maten. Däremot tog jag kort på alla som var med, men korten blev så usla, att jag inte vill lägga upp dem.

Efter maten gick i alla fall Sofie och jag på en liten promenad. På vissa ställen ser det ut som om vi är i fjällen, med snö och gnistrande sol. På andra ställen är det helt bart. Det var tio grader kallt här i natt.

Lila tema idag, när det är påskafton. Den här duken har min mamma batikfärgat en gång i tiden


När jag har semester, tycker jag det är superskönt att slippa måla ögonfransarna. Jag trivs bäst ostylad i hår och ansikte.

Snö och barmark på en och samma bild

Sofie fotograferade mig

Solen värmde skönt


Lite fjällkänsla och halva Sofie kom med på bild.


Hoppas du har haft en lika fin påskafton som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar