tisdag 28 mars 2017

Första springturen - check!

Idag var jag tvungen att ta bilen till och från jobbet, eftersom jag hade möten på annan plats. Det gjorde att det inte fungerade med mitt planerade transportspring. Därför gav jag mig iväg på en springtur hemifrån efter jobbet.

Otroligt nog kändes det lätt när jag gav mig iväg. Dessutom fortsatte det att kännas lätt hela turen. Visserligen gick det långsamt, men vid två kilometer kunde jag trycka på lite och öka farten. Det blev drygt fyra kilometer. Min känsla var att jag kunde ha fortsatt flera kilometer till. Men jag vet ju att orken kan ta slut tvärt eller att risken finns att nästa tur inte känns lika lockande om den här avslutas med tung känsla. Därför stannade jag och gick efter drygt fyra kilometer.

Åh vad jag är nöjd och glad över att dagens springtur gick så bra. Benen kändes starka utan att knäna vobblade det minsta. När jag kom hem provade jag att göra en chins med mitt nya gummiband och jag klarade att dra mig upp! Check på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar