måndag 14 mars 2016

Nu är jag på gång!

30 minuter jogging efter jobbet ikväll. Benen kändes tunga som bly i början, som vanligt. Vaderna känns tyngre än låren. Men jag trummade på. Två löpare mötte jag, varav jag kände den ena. Han gjorde tummen upp mot mig och vi log mot varandra. Vi hade båda lurar med musik i öronen och ingen av oss ville stanna och prata. Jag tog inte samma runda ikväll, utan en annan. Men som vanligt blev det uppförsbackar på hemvägen. När jag kommer upp i längre turer kan jag ta andra vägar med mer nerförsbackar.

När jag gav mig iväg var det ännu ljust ute. Men det mörknade alltmer eftersom och jag som hade glömt reflexerna. Typiskt mig! Tur att det gick bra!

Sedan jag bytte jobb, har jag fått mer energi. Trots att jag är ny på arbetsplatsen är arbetstempot lägre. Det gör att jag mår så mycket bättre. Kinna och Katta säger att det syns på mig. Hoppas trenden håller i sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar