tisdag 16 februari 2016

Snart semester

Otroligt vad fort tiden har gått efter julledigheten! Tre arbetsdagar kvar, sen är det en veckas semester igen. Så skönt att få vara ledig och kunna vara ute och njuta av vädret i dagsljus! Hoppas, hoppas bara att vädret är lika fint nästa vecka!

Under semestern ska jag se till att genomföra ett träningspass varje dag. Det har ju tidigare gjort att jag kommit igång med träningen efter ett uppehåll. Sommaren 2014 tränade jag tio pass under tio dagar, för att komma igång. Den här gången tänker jag använda TRX:n och så få till löpturer förstås. Blir vädret fint, vill jag också ta långpromenader. Ibland har jag använt semestern till att fixa och trixa hemma, med städning, byte av gardiner och lite sånt. Men den här semestern tänker jag inte göra det, om det inte spöregnar och är urtrist ute, då kan jag överväga att göra det.

Ikväll tog Sofie och jag en powerwalk om cirka fem kilometer. Hon har ett otroligt tempo när hon går och det är bra för mig! Jag blev riktigt varm och det känns bra att bli lite flåsig. Vi kunde ha sprungit, men jag har haft två nätter med dålig sömn och vill inte stressa kroppen i onödan. Bäst att vara försiktig. Jag har ju en förmåga att pressa mig alltför hårt, så träningen blir stress, istället för något lustfyllt.


Nästa vecka hoppas jag på fler promenader på landet





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar