torsdag 26 mars 2015

Tröga backintervaller

Trotsade regn och snöslask, bytte om och värmde upp med långsam jogg till en skogsbacke. Så gott som genast kände jag hur trög kroppen var. Efter en kvarts joggande stretchade jag, gick på hälarna, tårna och gjorde knäuppdragningar. Sen tog jag mig an backar. Jag har en skogstur om 2 kilometer som innehåller åtta backar. De flesta är rejält branta. Mellan backarna gick jag, för att få ner flåset. Fåglarna sjöng i regnet, det doftade blöt skog och jag försökte att få fäste i snöslasket.

Som jag fick kämpa i backarna! Hur jag än försökte,  klarade jag inte att trycka på. Det var som om jag sprang med bromsen i. Hemsk känsla! Jag funderade på vad jag ätit till lunch (pasta och kyckling) och såg ingen förklaring till kraftlösheten där. I natt sov jag helt ostört (jag njuter av varje natt, så tacksam!), så där finns inte heller någon förklaring. Antar att jag är i en svacka, eller så sitter tisdagspasset kvar i benen (jag fick dock aldrig någon träningsvärk), eller så håller jag på att bli sjuk.

Nåja, nu är dagens träning gjord och jag får acceptera att min kropp inte presterar på topp och att jag inte kan lista ut orsaken till det.

Bilderna är tagna på andra platser vid andra tidpunkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar