onsdag 18 februari 2015

Regn

Regn, blåst, moln och en gnutta sol idag. Vi har promenerat och jag har läst ut två böcker. I natt sov jag gott. Sängen är skön och maten är god. Efter två dagar känner jag mig redan utvilad till max. I morgon ska vi botanisera bland köpcentrumen vi har hittat. 

Igår stack jag iväg på en löptur. Min snabbaste kilometer låg på 6:27 och det kändes superbra. Mindre bra var, att jag sprang vilse. Det som jag inte trodde jag skulle göra, eftersom vägarna är så raka här... Jag frågade en man om vägen till hotellet, men han förstod ingen engelska, men förstod i alla fall att jag ville till ett hotell. Han sa att jag skulle fortsätta en bit till, för att söka hjälp hos polisen. Herregud vad pinsamt! Jag hade ingen mobil, inga pengar och var torr i halsen av törst (och blåst). Jag fortsatte gatan fram och hittade ett grått hus det stod en skylt med "Guardian civil"  (tror det stavades så) och förstod att det måste vara det, mannen kallade för polisen. Jag gick in och frågade en trevlig tjej om hjälp. Hon förklarade vägen (efter en titt på kartan). Jag var inte så fel, som jag trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar