lördag 28 februari 2015

Ny månad, nya vanor

Sedan i tisdags har vallningarna slagit till med full kraft. Tidigare har de alltid "smugit" sig på och gradvis ökat. Inte den här gången! Det har förstås fått mig att fundera. När vi var på Fuerteventura, hade jag inte en enda vallning. Skillnaden mellan då och nu, är att jag åt mindre kolhydrater. Till frukost åt jag bröd och till efterrätt tog jag ofta en banan till kaffet. Annars åt jag kött och grönsaker. Dessutom motionerade jag rejält med promenader om en mil/dag och tre löppass under veckan. Ingen stress och rejält med sömn.
Naivt nog, trodde jag att det skulle bli lätt att fortsätta hålla igång springandet, när jag kom hem. Då hade jag inte förstått hur motigt det skulle kännas med kyla och mörker. Nu måste jag bita ihop och ta tag i springandet, även om det känns motigt. Mitt mål är tre pass per vecka, där ett är längre.
Det är tråkigt att dra ner på kolhydrater, men nödvändigt för mig, om jag ska slippa vallningar. Under veckoslutet har jag ätit smågodis, vilket är det absolut sämsta valet, om min kropp ska fungera bäst. Jag behöver ställa om hjärnan och inse att jag måste göra smarta matval. Val som stärker kroppen och gör min vardag enklare, bättre och därmed roligare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar