söndag 27 juli 2014

Morgonlöptur

Ida och jag startade vår löptur klockan sju i morse. Hon klev upp direkt ur sängen och jag hade som vanligt gått upp en timme innan och grundat med frukost. För en gång skull hade jag ingen oro i magen innan, utan till och med längtade efter att få springa. Kanske har självförtroendet ökat efter att jag klarade att springa en mil?

Luften var svalare än på flera dagar och det var till och med lite molnigt. Igår köpte jag mig mina första korta löparshorts. Jag hittade dem på Kapp-Ahl på rean. Så dem testade jag i morse. Det var himla skönt att springa i shorts och kompressionsstrumpor, utan att ha långa tights!
Hela turen kändes bra och jag klarade alla backar för första gången. Vi sprang 7 km i 6:30 tempo. Efteråt badade vi. Det är så himla skönt! Bästa starten på dagen! Den här turen ska bli min referensrunda, har jag tänkt. Ska bli intressant att se om jag kan bli snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar