söndag 20 juli 2014

Äntligen har jag klarat att springa en mil!

Ikväll hade jag bestämt mig, jag skulle springa en mil. Det blev en ny rutt med en del uppförsbackar i början. Efter ett par kilometer domnade fötterna. Kanske var det inte så klokt att springa i Adidas Boost, som inte är riktigt "insprungna" än. Jag kämpade på och testade att springa i gräskanten, där det var lite ojämnt underlag. Det blev lite bättre, men försvann inte helt. Så jag ignorerade det.
Min snabbaste km-tid var 6:21 min/km och den långsammaste var 7:03 min/km. Totaltiden blev 67 minuter. Så nu har jag en tid att jaga. Just nu njuter jag av att ha klarat milen!
Korten tog jag vid Sandviksbadet. Bilden på mig är precis när jag slutade springa och började gå de två kilometrarna hem. Herregud vad röd jag är i ansiktet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar