måndag 19 maj 2014

Underbart!

Vilken härlig kväll! Naturen är fräsch, liksom nyduschad av dagens regn. Fåglarna kvittrar, luften är ljummen och jag vill inte gå in. Det blev en långsam joggingtur om 5,2 km. Jag försökte tänka på att lyfta benen ordentligt (dra upp knäna liksom), eftersom jag misstänker att jag lyfter dem för dåligt. Det kändes som om farten ökade, när jag tänkte på att lyfta dem, särskilt i nedförsbackarna. Efter joggingen gick jag 3 km och bara njöt. Allt är så spirande fräscht och jag kände hur stressen rann av mig och ett inre lugn infann sig. Jag skulle ljuga om jag så att det kändes lätt att springa, men det var inte vidrigt heller. När det går lite tungt påminner jag mig om, att träning ska kännas. Jag ska bli trött, få ömma muskler och tycka att det är motigt. Det är bara att bita ihop, precis som vid all annan träning.

Imorgon blir det ett styrkepass hemma. Är sugen på Burpees. Hm, får se vad jag snickrar ihop för ett pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar