tisdag 22 april 2014

Halvdant träningspass

Intervaller var uppdraget, i en fart om 5:15 min/km i 2 minuter x 5 med 45 sek vila emellan.  Inget stoppur hade jag med mig, så intervallerna blev kortare och ibland snabbare, ibland långsammare. Jag kände redan på uppvärmningen att benhinnorna ömmade, särskilt i vänster ben. Efter sex intervaller (ja, det var meningen att jag skulle ha kört 10 totalt) fick jag bryta och gå hem (linka på grund av smärtan i vänster ben).

Besviken över mina klena ben och tjurig. Sex joggingturer på elva dagar klarar inte mina ben. Nu är det vila som gäller fram till söndag. Fyra dagars vila ska väl göra susen?!  Nu ska jag passa på att träna mage och rygg i Trx:n. Fy fasen vad sladdrig magen har blivit efter fyra dagars fikande och godisätande. Hädanefter är det nyttiga val som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar