torsdag 30 januari 2014

Effektiv magträning

Den här veckan är inte alls bra ur träningssynpunkt, för min del.  Inte en enda dag har jag promenerat till jobbet. Trx-passet idag var det första träningspasset under veckan. Tur att jag har skött kosten bra! Ja, ja det är bara att ta nya tag!

Passet gick riktigt bra, trots att vi fick flera nya utmaningar. Allra nöjdast är jag över att jag är så stark i magmusklerna. Tänker tillbaka hur det var för två år sen, då jag inte klarade någon magövning och efter en tid med trx-träning fick jag en muskelbristning i magen. Jag kommer ihåg ledarens bestörta förvåning över min svaghet "orkar du inte mer än så?" Tur att jag är så jäkla envis och att jag inte tog illa upp av hans ord. Jag ville bli starkare och gav aldrig upp, utan försökte och försökte. Jag klarade 10 sekunder, 20 och efter mycket kämpande (flera veckor, då jag körde två pass per vecka) 30 sekunder. Nu klarar jag 45 sekunder. Ibland har jag lust att fråga ledaren om han kommer ihåg hur svag jag var.

Just trx träning är perfekt för mag- och ryggmuskler. De är nämligen inblandade i många övningar, trots att det är andra muskler man tränar i första hand. Jag älskar ju även utmaningen av balans och kroppskontroll, som varje pass innebär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar