torsdag 16 januari 2014

Åh, vilket kul pass!

Ikväll var det Kajsa som höll i boxpasset. Hon ryckte in för att den ordinarie ledaren var sjuk. Jag älskar att träna för Kajsa. Hon är noggrann, pedagogisk, teknisk och alltid genomtänkt. Hon påminner om tekniken och tvekar inte att korrigera, när hon ser att jag gör fel. Jag är en riktig tekniknörd och älskar att känna hur kroppen fixar rörelser med rätt teknik. Det värsta jag vet är ledare som kör pass "på en höft", dvs kommer på övningar efter hand, säger bra och tittar på klockan, taket eller var sjutton som helst men inte på oss som tränar, och som skiter i att man boxas som den värsta väderkvarnen (eller använder helt fel teknik i trx:n).

Kajsas pass var perfekt: genomtänkt, tufft, tekniskt och hon går hela tiden runt och peppar oss och rättar till tekniken, så att vi använder rätt muskler och inte skadar oss. Jag var så uppåt efteråt att jag svävade på moln hemåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar