söndag 8 december 2013

Renovering pågår!

Ingen träning idag, men jag har varit i rörelse hela dagen och spacklat, målat väggen och fönster. Min man har satt upp gipsskivor på väggen och lagt ett golv där garderoberna stod tidigare. Lite mer spackling, slipning och målning, så kan det tapetseras. Segt att vänta på torktider, men nödvändigt förstås. När jag målar panelväggen, använder jag en pensel för fasadmålning. Jag tycker den är kanonbra. Den klarar att få med mycket färg i penseln utan att droppa.

Jag har skottat också. Eftersom min man har ryggproblem, är det oftast jag som skottar. Jag försöker spänna bålen och verkligen känna efter vilka muskler jag använder. Inbillar mig att musklerna utnyttjas mer effektivt då.

För övrigt är det här första dagen musklerna känns normala. Igår var träningsvärken bedrövlig i rygg och axlar efter boxpasset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar