måndag 11 november 2013

Öm i hårbotten

För tre veckor sen började jag känna mig öm i hårbotten på höger sida. Ja, det är inte hela sidan, utan ett område på kanske 3 x 3 cm. Det känns som när man gått med en för stram hästsvans en hel dag, eller som när man bränt upp benan en solig dag. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att googla på "fenomenet". Det kan handla om stress, eller håravfall, eller båda delarna.

Nu funderar jag på om jag borde ringa vårdcentralen. Det kan ju vara stress och jag vill inte tappa håret. Jag tycker att jag har problem med minnet också, att jag har svårt att få fram orden när jag pratar. Det kan vara stress och det kan vara övergångsbesvären och det kan vara en kombination.

Hm, får se hur jag gör. Idag jobbade jag över och hann inte till mitt favoritpass på gymmet. Promenaden till och från jobbet får duga som dagens träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar