tisdag 24 september 2013

Konsten att lyckas med armhävningar

Invägningen igår gick bättre än jag trodde: 500 gram upp och det är ju helt ok efter en semestervecka utomlands! Det blev ett boxpass igår också. Jag hade tänkt ta det lugnt (på grund av halsen), men så blev det ju inte :)
Igår slog jag mitt eget rekord under armhävningspyramiden. Vi slår 8 raka, 8 krokar, 8 uppercuts och därefter gör vi 8 armhävningar, sen börjar vi om, men nu med 7 raka osv ner till 1. Mitt bästa resultat har tidigare varit  15 armhävningar på tå och resten på knä. Igår klarade jag 30 armhävningar på tå och resten (6) på tå. Är så himla nöjd med förbättringen! Jag läste att man ska sluta göra armhävningar på knä, om man har som mål att klara dem på tå. Istället ska man luta sig mindre i TRX:n eller göra armhävningar mot ett bord, stol eller dylikt. Annars får man inte med magmusklerna som behövs för att bli bättre. Jag har försökt att tänka på det här, när jag har tränat i Trx:n och under semestern (gjorde jag dem mot sängen). Det har gett resultat =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar